L’arribada de la TDT permet la recepció de més canals de televisió. Curiosament, l’arribada d’aquesta tècnica, en lloc de proporcionar que les principals televisions en català es vegin a tot el territori lingüístic farà que cada cop quedin més empetitides i sense possibilitat d’anar més lluny de l’àmbit autonòmic o local.
En efecte, ja sabem que la reciprocitat en la recepció de canals entre Catalunya i el País Valencià és gairebé impossible en aquests moments. A Catalunya del Nord tallen les televisions del Principat. De la Franja de Ponent no se n’ocupa gairebé ningú, i finalment, l’acord entre Catalunya i les Balears és de mínims: ara es pot sintonitzar TV3 a les Illes Balears a través de la TDT, però no es pot sintonitzar cap altre canal de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió. Sembla ser que com a molt es podrà rebre també el Canal 33/K3, però ni tan sols s’ha plantejat que a les Illes es puguin rebre el 3/24 i el 300.
Davant d’aquest panorama cal reaccionar ràpidament. En els pròxims mesos ens hi jugam molt. Necessitam un espai televisiu propi en català si no volem ser un poble i una llengua residual.
És per això que XARXA DE CONSUMIDORS AMB LLENGUA ha engegat la campanya “Per la TDT en català”, tot esperant el màxim de col.laboració. Es tracta d’enviar una carta al Ministre d’Indústria, Turisme i Comerç d’Espanya perquè ell en té la clau tècnica. D’altra banda, l’Estat ha de prendre cartes en aquest tema de les televisions en català i no s’ha de deixar tot a mans només a mans de les autonomies.
Si entrau a: http://www.indexcat.cat/somdeumilions/campanya.htm, fàcilment podeu enviar la carta al Ministre. Moltes gràcies.
El tractament que ha rebut el Català a la TDT és trist i insultat. Tanmateix no crec que la TDT sigui una batalla tan important com diuen. Jo no hi perdria el temps. Avui mateix en relació llegia que,
¿Pero será así la televisión del futuro?
Cuando las televisiones españolas están enfangadas en la discusión de la TDT, la mayoría del crecimiento de abonados a la televisión de pago en 2008 llegó por la televisión móvil (270.000 abonados) y ala IPTV, la televisión por internet.
Los fabricantes de televisiones empiezan a comercializar televisores con conexión a internet y crece la oferta de vídeo y música gratuita o de pago a través de la Red. Hasta YouTube se plantea ya el pago por visión de contenidos de las televisiones y de los grandes estudios después de firmar acuerdos para ofrecer contenidos profesionales.
La TDT sigue caminando a paso político cuando la extensión de la banda ancha y los servicios interactivos ofrece nuevas vías para la convergencia y el aprovechamiento de ese dividendo digital tan pequeño en España.