• Inici
  • Blog
  • Publicacions
  • Contacte
  • Qui som

Saba nova

Pacients de segona

Una guerra il·lícita i injusta

Els altres productes locals

Saba nova

Dissabte, 23 de maig de 2026 per Miquel Àngel Maria Deixa un comentari

El Correllengua Agermanat ha estat una demostració festiva i rotunda de la vitalitat de la defensa de la llengua catalana, i del relleu generacional dels que abanderen la lluita: com la torxa amb la flama de la llengua, que passava de mà en mà, el compromís amb la llengua també va passant de generació i en generació.

Arxivat com a: ARA Balears

Pacients de segona

Dissabte, 25 d'abril de 2026 per Miquel Àngel Maria

El sistema informàtic de l’IB-Salut escriu només en castellà. No permet seleccionar l’idioma de generació de documents, i molts es creen de manera automàtica, sense que en puguem disposar en ambdós idiomes. Esetà clar que pateix una al·lèrgia o una intolerància a la ce trencada i a la ela geminada. 

Arxivat com a: ARA Balears

Una guerra il·lícita i injusta

Dimecres, 1 d'abril de 2026 per Miquel Àngel Maria

La nova guerra iniciada pels EUA i Israel no reuneix cap dels requisits mínims que la Doctrina Social de l’Església considera imprescindibles per poder ser considerada com una guerra justificable. És una guerra preventiva sense consens, al marge del dret internacional, no s’han esgotat els mitjans pacífics, no es donen unes condicions serioses d’èxit ni la proporcionalitat exigible, i les conseqüències globals superen qualsevol benefici segur per al bé comú internacional.

Arxivat com a: Diari Menorca

Els altres productes locals

Divendres, 27 de març de 2026 per Miquel Àngel Maria

Producte local, sí. I empreses de serveis locals, també. Que, d’aquestes, les institucions no en fan campanyes de promoció, però en la seva senzillesa i eficàcia són un tresor.

Arxivat com a: ARA Balears

La llengua i el nom de la cosa

Diumenge, 1 de març de 2026 per Miquel Àngel Maria

Enmig del carregós debat sobre el nom i la unitat de la nostra llengua (no s’acabarà mai?) és habitual que, quan algú diu allò de ‘menorquí sí, català no’, algú altre demani per què no es diu això mateix del castellà. Idò resulta que sí, que entre els parlants del castellà també hi ha hagut intents de secessionisme lingüístic que són la mar d’entretinguts…

Arxivat com a: ARA Balears, Escrits diversos

Si vivim, coses veurem

Vols mantenir-te al dia de les publicacions del blog?

Cerca

Categories

  • ARA Balears (65)
  • Cartes a Josep Pla (51)
  • dBalears 1999-2008 (234)
  • De llibres (26)
  • Diari Menorca (150)
  • Drets Humans / Justícia i Pau (23)
  • El Mundo-El Dí­a de B. 2000-2002 (23)
  • Els cors de pedra (15)
  • Escrits diversos (128)
  • Horitzons solidaris dBalears 2008-2011 (119)
  • IBdigital.net 2010-2011 (74)
  • La carabassera de Jonàs (59)
  • Mirador Nacionalista (22)
  • Revista «Dialogal» (9)
  • Revista «Lluc» (3)

Funcionant en WordPress | Pàgina creada per Pau Capó
Entra